Kadın Doğum Uzmanı İzmir

Ağustos 10, 2018 by admin0
kadın-doğum1.jpg

Kadın Doğum Uzmanı İzmir

Kadın hastalıkları ve doğum uzmanlarının dalları arasında hamilelik, kadın hastalıkları, doğum, kısırlık, menopoz ve ultrasonografi yer almaktadır. Ameliyatlar ve operasyonlar hakkında, özel ihtisas yapmış uzmanlaşmış doktorlardır. Halk arasında sıklıkla bu uzmanlara toplum içerisinde  verilen adlar “kadın doğumcu” veya “kadın doğum uzmanı” ifadeleridir. Jinekolog doktor ile Kadın Doğum doktoru aynı anlama gelmektedir. Eskiden, jinekoloji uzmanlarına nisaiye uzmanı da denilmekteymiş. Günümüz de bu terimlere şuan pek rastlamasak da bazen karşımıza çıkabiliyor.

Jinekolog ve Doğum Uzmanı Arasındaki Farkı Nedir?

• Aslında 2’si de aynı meslektir,
  • Tam adı kadın hastalıkları ve doğum uzmanı olarak geçmektedir.
  • Jinekoloji, kadın sağlığı ve hastalıklarını inceleyen bilim dalıdır.
  • Daha çok kadın hastalıkları ve doğum ana bilim dalı ile eğitim veren tıp fakülterin de obstetrik, yani doğum ve ilgili patolojileri dışarda tutan ancak bir noktada onkolojiyi de içeren bilim dalı olarak bilinmektedir.
  • Uzman doktorlara jinekolog denir.

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanlarının İlgilendikleri Hastalıklar;

• Hamileliğe hazırlık ve hamilelik takibi,
  • Rahim ağzı hastalıkları (Smear testi, yara yakma, dondurma v.b),
  • Sezeryan ve normal doğum,
  • Rahim hastalıkları (myom v.b),
  • Yumurtalık hastalıkları (Over kisti v.b),
  • Adet düzensizlikleri,
  • Vajinit (akıntı),
  • Gebelik ve diğer hastalıklarla ilgili ultrasonografi
  • Doğum kontrol yöntemleri (Spiral takılması v.b),
  • Kürtaj,
  • Kısırlık tedavisi (Aşılama, tüp bebek v.b),
  • Dış gebelik,
  • Organ sarkmaları, idrar kaçırma,
  • Genital organların estetik ameliyatları,

Kadın hastalıkları ve doğum uzman hekimleri, diğer doktorlar gibi özel hastaneler de , üniversite hastanelerinde ve devlet hastanelerin de veya muayenehanelerin de hizmet verirler. Sadece önceden doktorlar hem muayenehanelerinde hem hastanede çalışabilirlerken son yapılan yasal düzenleme ile sadece hastane ya da sadece muayenehanelerinde hizmet verebilir durumda bırakılmışlardır.

“Obstetrik ve jinekoloji” kadın hastalıkları ve doğum anlamını taşımaktadır. Obstetrik doğumun ilgi alanını tanımlamaktadır, jinekoloji ise gebelik ve doğum dışında kalan kadın hastalıklarını tanımlamaktadır.

Jinekologlar;

Jinekologlar, tıp fakültesini bitirdikten sonra  “jinekoloji konusu hakkında” uzmanlık yani ihtisas yapmış hekimlerdir. Türkiye’de yani ülkemiz de tıp fakültesi sonrasında jinekoloji uzmanlığı 4 yıl eğitim sonucunda olmaktadır.

Kafaları karıştıran terimlerin bir çoğunu farklı türde duymaktayız bu terimler karşımıza şu şekilde gelmektedir, Kadın hastalıkları ve Doğum Uzmanı, Kadın Doğumcu, Jinekolog Doktor, Jinekolog Hekim, Doğum Hekimi, Nisaiye Uzmanı, Doğum Doktoru, Nisaiye Hekimi, Jinekoloji Uzmanı, Nisaiyeci, Nisaiye Doktoru gibi terimlerin hepsi aslında aynı anlamı taşımaktadır. Halk arasında jinekolog doktorlar yerine de yanlış telaffuzlar yani söylemler bulunmaktadır; jinekolok, jinakolog, jinakolok, jinekelog, jinekelok, jinokolog, jinakalok, jinakelog gibi bunlar hem yazım hem telaffuz yanlışlıklarından kaynaklı kulaktan kulağa duyulup yayılan bilinmiş yanlışlardandır.

İngilizcede Jinekolog kelimesi “Gynecologist” (Gynecologist) olarak geçmektedir. Batılı bazı ülkelerde Kadın hastalıkları ve Doğum branşı 2 ayrı branşı halinde ele alınmaktadır bu branşlar, Kadın Hastalıkları (Jinekoloji) ve Doğum (Obstetri)’ dir.

Operatör doktor terimi ise, ameliyat yapılan branşlarda ki yani cerrahi işlem gerektiren branşlardaki doktorları ifade etmek amacı ile kullanılmaktadır. Kadın hastalıkları ve doğum alanın da ameliyatları olan bir alan olduğundan dolayı, operatör veya operatör doktor kısaca “Op. Dr.” tanımı, ismin başına getirilerek yazılır. Aynı zamanda tüm kadın doğum uzmanları, operatör doktor unvanına sahiptir. Ameliyat yapılmayan yani operasyon gerektirmeyen branşlarda kardiyoloji, dahiliye, nöroloji, dermatoloji gibi alanlarda ki doktorlar için operatör doktor ifadesi yerine uzman doktor ifadesinin kullanılması doğru olandır.

Uzmanlık Nasıl Yapılır?

Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı olabilmek için, ülkeler arasında az da olsa farklar bulunuyor. Ancak genel olarak, lise eğitiminin ardından tıp fakültesi eğitimini 6 ile 7 yıl süren eğitimi tamamladıktan sonra da uzmanlık eğitimini yani ihtisasını 5 yıl yapılması gerekmektedir. Eskiden Türkiye’de 4 yıl olan kadın hastalıkları ve doğum uzmanlık eğitimi, birkaç yıl önce 5 yıla kadar uzatılmıştır.

3 ) Uzmanlık eğitimi esnasında hangi alanlarda eğitim alınır?

Kadın hastalıkları ve doğum uzmanlığı eğitimi sırasında normal doğum, sezaryen doğum, hamilelik, doğum kontrol yöntemleri, kısırlık,  tüp bebek, jinekoloji (kadın hastalıkları), onkoloji (kadın hastalıkları ile ilgili kanserler), ultrasonografi, kürtaj, laparoskopi, menopoz,  ameliyatlar,  histeroskopi gibi diğer ilgili konularda da geniş ve kapsamlı bir eğitim almaları gerekmektedir.

Türkiye’de kadın hastalıkları ve doğum eğitimi sırasında, meme hastalıkları ve ameliyatları ile ilgili eğitim alınmaz. Ülkemizde meme hastalıkları ve ameliyatları, genel cerrahi branşının uzmanlarının alalına girmektedir. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanlık eğitimi ile ilgili eğitim verilen konular, belli bir düzeyde anlatılır. Bunun haricinde ki çeşitli konular için özel eğitim alan ve uzmanlaşmış doktorlar bulunması gerekmektedir. Örneğin, kadın doğum ve hastalıkları ihtisası esnasında alınan eğitim, tüp bebek veya onkoloji yani kanser ameliyatları konusunda doktorun uzman olmasını sağlamaz. Bu konular ile alakalı uzmanlık eğitiminin yapılmasının ardından, aynı zamanda ek olarak bir eğitim almak gerekmektedir. Tüm kadın hastalıkları ve doğum uzmanları, bütün konular ile ilgilenmeyebilir. Bir bölüm kısırlık ve tüp bebek konusu ile ilgili olarak takviye eğitimler alırlar ve bu konu üzerinde çalışırlar. Bir kısmı ise, yalnızca kanser ameliyatları ile iglili çalışırken, bazıları bir tek estetik ameliyatlar, veya vajinismus ile alakadar olur. Bu sebepten dolayı, bazı hastalıklarda konu ile özel olarak ilgilenen doktorların müdahale etmesi gerekmektedir. Doktorlar kendilerini kadın doğum uzmanlığı konusunda eğitim alsalar da üzerinde yoğunlaştıkları bir dal muhakkak bulunmaktadır.

4 ) Kadın doğum uzmanlarının ilgilendiği hasta grupları nelerdir?

Genel olarak kadın hastalıkları ve doğum uzmanlarının ilgilendikleri hastalıklar:
– Gebeliğe hazırlık ve gebelik takibi
– Normal doğum ve sezaryen
– Rahim hastalıkları (miyom v.b)
– Yumurtalık hastalıkları (Over kisti v.b)
– Rahim ağzı hastalıkları (Smear testi, yara yakma, dondurma v.b)
– Küretaj
– Adet düzensizlikleri
– Vajinit (akıntı v.b)
– Gebelik ve diğer hastalıklarla ilgili ultrasonografi
– Doğum kontrol yöntemleri (Spiral takılması v.b)
– Kısırlık tedavisi (Aşılama, tüp bebek v.b)
– Dış gebelik
– Organ sarkmaları, idrar kaçırma
– Genital organların estetik ameliyatları

Kadın hastalıkları ve doğum uzmanları diğer doktorlar gibi devlet hastanelerinde, üniversite hastanelerinde, özel hastanelerde veya muayenehanelerinde hizmet verirler.

5 ) Obstetrik ve jinekoloji nedir?

“Obstetrik ve jinekoloji” kadın hastalıkları ve doğum anlamını taşımaktadır. Obstetrik doğum ile alakalı alanı ifade ederken, jinekoloji ise hamilelik ve doğum dışında kalan kadın hastalıklarını ifade etmektedir. İkisininde incelediği bölümler farklıdır ama aynı olarak görülmektedir.

Kadın doğum uzmanı İzmir olarak bile bir araştırma yapıldığında yalnızca İzmir ilini baz alarak bir kısıtlama yapılmasına rağmen bir sürü doktor bulunmaktadır. Her doktorun kendine göre yetkinlikleri ve tecrübeleri bulunmaktadır. Kliniğimizi ziyaret ederek kadın doğum ve hastalıkları ile alakalı şikayetlerinize çözüm bulmak için Op.Dr. Nurettin Ersöz İnce sizlere her konuda yardımcı olacaktır.