Kadın Doğum Uzmanı

Ağustos 10, 2018 by admin0
kadın-doğum3.jpg

Kadın Doğum Uzmanı

Gebelik sürecinin başından sonuna kadar her anne adayı bir Kadın Doğum Uzmanına ihtiyaç duymaktadır. Bu süreç boyunca farklı arayışlara giren anne adayı her söyleneni dinlemek yerine kendi ve bebeğinin sağlığı için en doğru kararı kendi vermelidir. A kişisi bu hastaneye bu doktora gitmiş bende ona gideyim diye tavsiyeleri dinleyebilir ama illa o kişi orada doğumunu gerçekleştirdi diye sizde oraya gitmek zorunda değilsiniz.

Doğum doktoru ve hastanesi seçimi her şeyden önemli olmalıdır, her anne ve baba adayının üzerinde mesai harcaması gereken bir konudur bu durum. Bunun sebebi ise özellikle, son yıllarda piyasada çok fazla seçeneğin ortaya çıkmasıdır. Devlet hastanelerinde iyileşme olduğu gibi, özel hastane sayısında da büyük bir artış vardır. Doğum sırasında anne adayının doğumla ilgili beklentilerinden tutun da maddi koşullara, doktorun özelliklerine hatta hastanenin koşullarına kadar düşünülecek pek çok değişik noktaları olmalıdır. Hastane ve doktor seçimi yaparken ilk göz önüne alınması gereken ortak faktörler vardır. Bu seçiminler de dikkat edilecek noktaları maddeler halinde bir inceleyelim.

• Doktor ve Doğum Masrafları

Konuya maddiyat ile girmek ne kadar doğru olur bilmemekle beraber, gerçekçi olmak gerekirse doktor ve hastane seçiminde ilk bakılacak konu sizin ödemeleri nasıl yapmayı planladığınızdır. Bunun dışında sigortanız var mı, sigortanız var ise doktor ve hastane ücretlerinin ne kadarını karşılıyor. 40 hafta boyunca aylık kontroller de mutlaka ve özel durumlarda da aralıklarla doktorunuzu ziyaret etmeniz gerekecektir, bunun elbette belli bir ederi vardır. Ayrıca, doğum bir kadın için dünyanın en güzel deneyimi olmakla beraber, doğum faturasını görünce gözleriniz yuvalarından fırlayabilir. Bu sebeple olası her koşulu internetten araştırıp bir liste hazırlamak ve doktorlara ya da hastanelere tek tek telefon açarak veya internet aracılığıyla ulaşım sağlayıp ücretlerini öğrenmek ve aşırı fazla seçenekleri baştan elemek daha gerçekçi ve hedefe yönelik bir çalışma yapmanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca doğum doktorunuzun sadece belli hastanelerle çalışıyor olabileceğini de unutmamak lazım. Bu durum kriterlerinize göre bazı seçeneklerin baştan elenmesine sebep olabilir.

• Referanslar

Bütçenize uygun olmayan doktor ve hastaneleri eledikten sonra elinizde daha kısa bir liste olacaktır, en azından bu listeden seçim yapmak sizler açısından daha kolay ve doğru olacaktır. Şimdi sıra referansları araştırma zamanındadır. Referanslardan kastımız, verilen hizmet kalitesi yani hastaların, doktordan memnun kalma oranlarıdır. Bunu öğrenmek için internetten araştırma yaparak işe başlayabilirsiniz. Günümüz de anne ve çocuk konularına odaklanmış pek çok internet sayfası, kişisel bloglar ve forumlar bulunmaktadır. Doktoru daha görmeden, onun hakkın da ne kadar çok bilgi edinebileceğinize sizler bile şaşıracaksınız. 2.nci adımda daha önce doğum yapmış olan arkadaşlarınıza deneyimlerini sormak doğru bir yol olabilir. Sağlık sektöründe çalışan ve o Uzmanı bizzat bilen yakınlarınız var ise onların da fikrini almayı unutmayınız. Sadece referansları değerlendirirken insanların koşulları ve beklentilerinin farklı olabileceğini unutmayınız ve buna göre bir değerlendirme yapınız. En başarılı olan Uzman için bile hakkında da olumsuz yorum yapan birileri mutlaka ortaya çıkacaktır. Hiç olumsuz yorum almayan birini aramak çok da gerçekçi olmaz. Bunun yerine sürekli olumsuz yorumlar duyduğunuz bir kişiden ya da yerden uzak durmak daha gerçekçidir.

• Tecrübeli Olması ve Güven Vermesi

Doktorun tecrübeli olması pek çoğunuzun ilk planda dikkat ettiği özelliklerden biridir. Kaç senedir doktorluk yaptığı, nereden mezun olduğu gibi sorular, bunlar önemlidir. Doktorluk özveri gerektiren bir meslektir. Ülkemiz gibi doktor başına çok hasta düşen ülkelerde özellikle mesleğinde belli bir noktaya gelmiş ve ünlenmiş doktorlar oldukça yoğun bir programda çalışmaktadır. Bu nedenle alanında yeterli bir doktorluk tecrübesi olan, güncel bilgilerle donanmış, okuyan, araştıran ve ulaşılabilir bir doktor olması, sorularınıza sabırla ve doyurucu yanıtlar verebilmesi tüm hamileler için daha öncelikli bir durumdur diye düşünüyorum. Eminim ki ünlü profesörlerle çalışıp da memnun kalan birçok kadın olmasına rağmen yine aynı ünlü profesörlerle çalışıp da memnun kalmayanda birçok kadın vardır diye düşünüyorum. Daha öncedende dediğim gibi her bireyin memnunluk derecesi, beklentileri farklıdır bu doktorun kötü olduğundan değil bireyin beklentilerini karşılamamasıyla alakalı bir durumdur.

• Doğum Felsefenizin Uyumlu Olması

Doğum felsefenizin uzmanınızınkiyle uyumlu olmasının önemini ne kadar vurgulasak azdır. Hamileliğinizin ilk haftalarında yapacağınız ilk ziyaretleri bir deneme süresi olarak düşünüp, doktorunuzun doğum felsefesini süratle öğrenin ki, eğer sizin felsefenizi ve görüşünüzü karşılamıyorsa hemen doktorunuzu değiştirmek için vakit kaybetmeyiniz.  Doğum felsefesi derken hemen açıklayalım,

• Doktorunuzun normal doğum ve sezaryenle doğum oranı nedir? Hangisini tercih ediyor?
  • Doğum ağrısıyla başa çıkma dahangi yöntemleri kullanıyor?
  • Doğuma müdahale ve doğumu hızlandırmaiçin hangi yöntemleri kullanıyor?
  • Doğum planı yaparsanız belirttiğiniz seçenekleri uygulamaya sıcak bakıyor mu?

Bu ve benzeri konularda doktorunuzla mümkün olduğunca uyum içinde olmanız hamilelik ve doğum sürecinde hayal kırıklığı yaşamanızı azaltacak ya da engelleyecektir.

• Ulaşılabilmesi

Doğum doktorunun mümkün olduğunca ulaşılabilir bir konum da olması büyük önem taşımaktadır. Sadece ofisinin yakınlığı değil bu söz etmeye çalıştığımız. Hamileliğiniz süresince aklınıza takılan konularda kendisine danışmak istediğinizde telefonla ya da e-maille de erişilebilir olması gerekmektedir. Eğer doktorunuz oldukça ünlü, bol hastası olan ve konferanstan konferansa koşan bir doktorsa soru sorma konusunda fazla bir beklentiniz olmamalıdır. Bu durumlarda da en azından sorularınızı doktora ulaştıracak ve doktorun yanıtlarını anlamlı bir zaman dilimi içerisinde size geri döndürecek hemşirelerin yada asistanlarının olmasında fayda vardır.

• Cinsiyet

Açıkçası genel olarak doktorlar konusunda cinsiyetçi olunmaması gerekmektedir. İşinde iyi bir doktor olduğu sürece kadın ya da erkek olması çok da önemli olmamalıdır. Hemen hemen tüm anne adaylarının aklında bayan olsun daha rahat davranır daha rahat sorularıma sorarım gibi bir düşünce oluşmaktadır. Ancak tabii bu çok kişisel bir karar. Erkek bir doktorla da çok güzel tecrübeler yaşayan ve konusunda uzman pek çok erkek doktorumuz bulunmaktadır hatta halk arasında dillenen bir gerçek vardır ki erkek doktorlar kadın doğum konularında daha başarılılardır diye. Tabiki karar ebeveyn olarka sizlerin ama erkek yada bayan doktor olarak ön yargılı yaklaşıcağınıza ilk önce doktor hakkında detaylı bilgi edinmeniz ve doktorunuzun yetkinliği ve tecrübesi olmalıdır.

• Doğum Yapmak İstediğiniz Yer

Pek çok doktor belli hastanelerle anlaşmalıdır. Eğer doktor seçimi sizin için önemli bir durum ise, doktorunuzun yönlendirdiği yahi anlaşmalı olduğu hastanelerden birin de doğum yapmak durumun da kalabilirsiniz. Bu noktayı hamileliğin ilk haftalarında doktorunuzla paylaşmakta ve danışmanızda büyük fayda vardır. Hem anlaşmalı olduğu hastaneleri öğrenip bu hastaneler hakkında da detaylı bir araştırma yapabilirsiniz.

• B Planı

Kimi doktorlar büyük ofiste, klinikte ya da hastanede çalışmaktadırlar. Beraber çalıştıkları bir grup doktor arkadaşları vardır, hatta özellikle normal doğumlarda doğum anının ne zaman gerçekleşeceği belli olmadığı için, doğum anında kendi doktorunuz uygun olmaz ise, aynı klinikten ya da hastaneden başka bir doktor da doğumunuza girebilir. Özellikle normal doğumu hedefliyor iseniz beklenen doğum tarihinde doktorunuzun izinlimi değil mi sorusunu mutlaka sorunuz. Doğum hafta sonu ya da gece geç saatte gerçekleşirse doktorunuzun doğuma gelip gelmeyeceğinden emin olunuz. Bir aksaklık olduğunda elinizde mutlaka bir B Planı olmalıdırki paniğe kapılmayınız.

• Annenin Özel Durumları

Kimi anne adaylarının özel bazı sağlık durumları olabilmekte ya da hamilelik süresince daha önce olmayan bazı sağlık komplikasyonları gelişmiş olabilmektedir. Örneğin; anne adayının şeker ya da yüksek tansiyon gibi rahatsızlıkları var ise, önceki doğumlarda komplikasyonlar yaşadı ise, 35 yaşından büyük ise ve bu tür konularda tecrübeli olan uzman doktorlarla çalışması daha doğru olacaktır.

• Temizlik

Sağlığınızı emanet ettiğiniz hastanenin temiz olması oldukça önemli bir konudur. Elbette hastanelerin her bir köşesini temizlik standartları açısından incelemenize imkân yoktur. Genel olarak bir hastane ne kadar kalabalık olursa, hasta başına ayrılan sürenin o kadar düşeceği ve genel alanların temiz tutulmasının o kadar zorlaşabileceği unutulmamalıdır.

• Yeni Doğan Yoğun Bakım Ünitesi

40 hafta boyunca karnınız da taşıdığınız bebeğinizi sağlıkla dünyaya getirmek en büyük dilediğinizdir. Ancak doğum tüm anneler için bir bilmece olmakla beraber, beklemediğiniz şekilde gelişebilecek durumlara karşı hazırlıklı olmak için, yeni doğan yoğun bakım ünitesi olan bir hastaneyi seçmekte fayda vardır.

Her zaman belirttiğimiz gibi hamilelik çok özel bir dönemdir. Sağlıklı bir bebek doğurabilmek için annenin fizyolojik ve psikolojik durumu çok büyük önem taşımaktadır. 40 hafta uzun bir süre olmakla beraber, hamileliğinizin herhangi bir anında mevcut doktor ve hastane seçiminizle ilgili kararınızda tereddütler yaşayabilirsiniz. Tereddüt duyduğunuz konularda önce doktorunuz sonrada hastane ile iletişime geçip, aklınızdan geçenleri paylaşmanız ve çözüm aramanızda yarar vardır. Eğer tereddüt yaşadığınız konu sizin için kritik ise doktor ve hastane size bir çözüm sunmuyor ise ve hamilelik haftanız ne olursa olsun, mümkün ise değişiklik yapmaktan çekinmeyiniz. Neticede önemli olan sizin sağlığınız.

Doktor ve hastane tercihinizi yaparken farklı kriterleri göz önünde bulundurduysanız ya da bulunduruyorsanız bu yaptığınız tercihin hatalı olduğu anlamına gelmez. Kararınız ne olursa olsun hedefinizin sağlıklı bir doğum yapmak olduğunu aklınızdan çıkarmayınız.