Ağrısız Doğum Fiyatları | Riskleri | Epidural Anestezi | İzmir

EPİDURAL DOĞUM

AĞRISIZ DOĞUM

EPİDURAL DOĞUM

Epidural Doğum (Ağrısız Doğum) Nedir?

Halk arasında “ağrısız doğum” ya da “prenses doğum” isimleriyle de bilinen epidural anestezi yönteminin kullanıldığı doğumlardır.

Doğum esnasında kadınların duyduğu ağrıları iki temel başlıkta incelemek mümkündür. Fonksiyonel ağrılar doğumda yaşanan ve fiziksel olarak hissedilen rahim kasılmaları, rahim ağzının açılması, bebeğin kanal boyunca aşağıya doğru inmesi ve doğum esnasında yapılan tıbbi müdahelelerin sebebiyet verdiği ağrılardır. Duygusal nedenli olarak tanımlayabileceğimiz ağrılar ise kadının bilgisizlik, korku gibi sebeplerle ağrıyla başa çıkabilme eşiğinin düşmesiyle gözlemlenebiliyor.

Doğum sırasındaki ağrılar ve sancılar, bir kadının karşısına çıkabilecek en yoğun ağrı hislerinden olabilir. Ancak ilerleyen tıp sayesinde bu durumu tersine çevirmek artık mümkün olabilmektedir.

Epidural Anestezi Ne Demektir?

Lokal (bölgesel) anestezi çeşitlerinden biri olan epidural anestezi, insanda vücudun bir noktasındaki ağrı iletimini durdurmaya yarar. Anestezi uzmanları tarafından uygulanan bu yöntemle doğum ağrıları önemli ölçüde kontrol altına alınabilmektedir. Bunun dışında sezaryen gibi birçok bel bölgesi altı cerrahi müdahelede kullanılan bir yöntemdir.

İşleyiş mekanizması, omiriliğin çevresindeki “dura” denilen zarın etrafına lokal anestezi maddenin verilmesiyle ağrı iletilerinin beyne ulaşmasının engellenmesi şeklindedir. Uygulanan noktadaki motor nöronlar da etkilendiği takdirde bu bölgenin altında kalan kısımda hem his hem de hareket kabiliyetleri yok olarak, tam bir anestezi durumu oluşur. Bu durumda hasta hem bacaklardaki hissiyatı hem de hareket yeteneğini yitirir. Bu tip bir uygulama sezaryen ameliyatlarında uygundur. Normal doğumlarda ise yalnızca ağrıyı gidermek gerektiğinden daha az dozlarda lokal anestezikle beraber kuvvetli ağrı kesicilerin verildiği bir yöntem uygulanır. Motor nöronların etkilenmediği bu uygulamada sadece ağrı hissi gidecek, ancak anne adayı dokunmaları hissedip bacaklarını oynatabilecektir.

“Spinal anestezi” ise uygulanan anestezik ve ağrı kesici maddelerin dura zarının etrafına değil omurilik çevresindeki spinal sıvının içerisine verilmesi şeklinde yapılır. Epidural anesteziden farkı etkinin görülmeye başlama ve devam etme süreleridir. Epidural anestezide etki 15-20 dakika içerisinde başlar ve uzun sürelidir, spinal anestezide ise etki hemen başlar fakat kısa sürer.

Sezaryen ameliyatlarından önceyse epidural ve sipinal anestezi beraber uygulanır. Bu işleme de kombine anestezi denmektedir.

Epidural Anestezi Nasıl Uygulanır?

Ağrısız doğum sürecinde, epidural anestezi uygulaması için öcelikle anne adayının sırt bölgesindeki uygulama yapılacak alan olası enfeksiyonları engellemek için “baticon” gibi antiseptik bir sıvı ile temizlenip steril ameliyat örtüsüyle örtülür. Ardından cilt ve cilt altı alanlar çok ince uçlu bir iğneyle uyuşturulur. Bunu takiben epidural sahaya “tohy iğnesi” yardımıyla “katater” (yumuşak bir maddeden yapılan ince bir sonda) yerleştirilerek ilaç verilir. İlk yapılan ilaç uygulamasından sonra etki geçtikçe kataterden ilaç ilavesi yapılır. Bu süreç aynı zamanda önceden ayarlanmış pompalama sistemleriyle sürekli belirli bir dozun anne adayına verilmesi şeklinde otomatik olarak da devam edebilmektedir. Aynı zamanda anne adayının kendi kendisine ihtiyaç duydukça ek doz yapması da mümkün olan bir yöntemdir. Bu yönteme “hasta kontrollü analjezi” (PCA) denir.

Epidural Doğum İşlemindeki Riskler Nelerdir?

Uzman ve deneyimli doktorlar tarafından gerçekleştirildiğinde epidural doğum risk faktörlerinin çok büyük oranda ortadan kaldırılması mümkündür. En sık karşılaşılan yan etki tansiyon düşmesidir (hipotansiyon). Bu olası sorunun ortadan kaldırılabilmesi için işlem öncesi damar yoluyla ortalama 1 litre kadar sıvı hızlı bir şekilde verilir.

Bunun dışında işlemin ardından görülebilecek baş ağrıları, yeterli olmayan dozlarda anestezik madde sebebiyle tek taraflı anestezi durumu, ilaçların içeriğine bağlı olarak hafif oranda alerjik reaksiyon ve cilt dökülmeleri, enfeksiyon, nadir olarak ıkınma hissiyatının azalmasıyla doğum süresinin artması, idrar yapmada geçici güçlük ve çok çok nadir ve az görülen bir durum olan felç oluşumu gibi durumların ortaya çıkma olasılığı vardır. Ancak yukarıda da belirtildiği üzere bu risklerin ortaya çıkma olasılığının uzman ve deneyimli doktorlar tarafından oldukça düşürülmesi mümkündür.

Ağrısız Doğumun Avantajları Nelerdir?

Epidural doğum (prenses doğum) yönteminde epidural anestezinin kullanımı doğum ağrılarının giderilmesindeki en etkili yöntemdir. Genel anesteziyle kıyaslandığında komplikasyon riski daha azdır. Kadının bilinci açık olacağından, doğuma katılması ve ameliyat devam ederken bebeğini kucağına alması mümkün olabilir. Ayrıca doğum stresini azaltır, kaslarda gevşeme ve rahatlamayı beraberinde getirir. Doğum sancıları ağrı olarak değil de kasılma ve basınç olarak hissedilir.

Epidural Anestezi Kimlere Yapılmaz?

Kanama bozukluğu olan, antikoagülan tedavisi alan, uygulama noktasında enfeksiyon veya yanık olan, trombosit düşüklüğü saptanan ve epidural anestezi istemeyen kadınlara ağrısız doğum yöntemi uygulanmaz.

Ağrısız Doğum Uygulaması Yapan Doktorlar

Alanında uzman ve deneyimli doktor ekipleri tarafından uygulanması gerekmektedir. Böylece olası riskler minimuma indirilip sıkıntısız ve rahat bir doğum süreci gerçekleştirilebilir.

Epidural Doğum Fiyatları

Bir çok tıbbi uygulamada olduğu gibi ağrısız doğum fiyatları da birçok farklı etkene göre değişkenlik göstermektedir. Ülkemizdeki yasal mevzuat gereği herhangi bir uygulama için fiyatların belirtilmesi yasaktır. Detaylı bilgi almak için 0(232) 421 90 50 no’lu telefondan bizi arayabilirsiniz.