Jinekoloji

Vajinismus Tedavisi

Bilgi

İzmir’de Vajinismus Tedavisi

Kadınlarda cinsel birleşmenin gerçekleştiği organ olan vajinanın (vajenin) etrafındaki kasların, istem dışı ve anlık kasılmalarıyla ortaya çıkan tabloya vajinismus denir. Bu istemsiz kasılmalar, kişinin ya cinsel ilişkiye girememesine ya da cinsel birleşmenin çok zor ve ağrılı olmasına sebep olmaktadır. Bu yüzden vajinismus tedavisi, kişinin sağlıklı bir cinsel hayata kavuşabilmesi için büyük önem taşımaktadır.

Vajinismus kaynaklı kasılmalar cinsel ilişki esnasında ortaya çıkabildiği gibi tampon kullanımı veya doktor muayenesi gibi durumlarda da gerçekleşebilmektedir. Kasılmalara sebep olan kaslar, vajinayı çevreleyen pelvik taban kaslarıdır. Bu kaslar pubik kaslar olarak isimlendirilir ve düz kas sınıfına girerler. Diğer organlarda bulunan düz kaslar gibi refleks olarak kasılırlar. Bu nedenle vajinismus tablosu kişinin isteği dışında, istemsiz vajinal kasılmalar şeklinde gerçekleşmektedir.

Vajinismus hastalığı, dünyada oldukça yaygın görülen ve ülkemizde de yaklaşık her on kadından birinin yaşadığı bir sıkıntıdır. Bu nedenle pek çok çiftin cinsel hayatlarını olumsuz etkileyen, psikolojik pek çok soruna sebep olan bir durumdur.

Vajinismus Belirtileri Nelerdir?

Vajinismus hastalığının pek çok göstergesi ve belirtisi vardır. En yaygın belirtilerden biri hastanın hiç cinsel ilişkiye girmemiş olmasıdır. Tedavi edilmeden önce vajinismus hastalarının önemli kısmı bakire olabilmektedir. Bazı durumlarda da hasta cinsel ilişkiye girebilmekte ancak tüm süreç çok sorunlu, ağrılı ve sancılı olmaktadır. Cinsel ilişkide ağrı durumu tıpta disparoni olarak adlandırılır. Ayrıca jinekolojik muayenenin kasılma ve spazmlar